Oľga Fajkusová
ředitelka školy
olga.fajkusova@scioskola.cz
777 939 778
Chci tvořit školu, která bude inspirací, přivede děti k zodpovědnosti, samostatnosti a vzájemnému respektu, bude je motivovat a každého rozvíjet podle jeho potřeb.
Více o mně
Mám vystudovanou právnickou fakultu, ale už od studií se věnuji vzdělávání a osobnímu rozvoji - od neziskové organizace pro studenty, přes projekt na osobní rozvoj pro veřejnost až po vzdělávání dospělých ve výrobní společnosti.
Škola má podporovat v přirozené touze učit se a připravovat na život. Jsem proto ráda, že můžu dětem pomoci osvojit si kompetence, které budou každý den využívat, ať už se rozhodnou dělat v budoucnosti cokoli.
Tomáš Leinweber
back office
tomas.leinweber@scioskola.cz
Svět kolem nás je plný detailů, které tvoří celek. Věřím, že i drobné úkoly mohou přinést zlepšení. Každý den je šancí něco nového objevit a přispět k tomu, aby naše škola fungovala hladce.
Více o mně
Věřím, že i za každodenními úkoly se skrývá hlubší smysl – vytvářet prostředí, ve kterém se mohou ostatní soustředit na to, co je opravdu důležité. Jak jednou řekl Isaac Asimov: „Nejzajímavější fráze, kterou můžete slyšet ve vědě, není 'Eureka!' ale 'To je zvláštní...'“ Každý problém, se kterým se setkávám, je pro mě právě takovou zvláštností – příležitostí najít nové řešení a zlepšit fungování celého týmu.
Mám radost, že mohu být součástí místa, kde se prolínají různé světy – svět výuky, kreativního myšlení a pro mě i každodenní administrativy. V každém úkolu vidím příležitost přispět k lepšímu fungování naší školy a podpořit ostatní v jejich práci.
Barbora Gajdošová
průvodkyně, ekonomka
barbora.gajdosova@scioskola.cz
Mým cílem je utvářet ve škole komunitu a bezpečný prostor pro všechny zúčastněné. Chci být dětem nápomocna žít přítomný, naplněný a zvídavý život a zároveň je připravovat na měnící se budoucnost.
Více o mně
Můj život protkávají dvě zásadní linie - láska k umění a ke vzdělávání, a to v různých podobách. Nejprve jsem se věnovala převážně divadelní produkci a tanci, ale s příchodem dcery a postupem času přišlo uvědomění, že bych ráda skrze (nejen) umění předávala dál cenné dovednosti a znalosti, jako je komunikace v nejrůznějších formách nebo vyjádření a poznávání sebe sama. Velmi ráda rozvíjím mezioborové vazby a spolupráce a jsem ráda, že je budu moci ve ScioŠkole prohlubovat spolu s dětmi a kolegy. Mým cílem je utvářet ve škole komunitu a bezpečný prostor pro všechny zúčastněné. Děti ve škole prožívají velkou část svého života, proto jim chci být jako průvodkyně nápomocna žít přítomný, naplněný a zvídavý život a zároveň je připravovat na měnící se budoucnost.
Mám vystudovaný bakalářský obor Taneční a pohybové divadlo a výchova a magisterský Učitelství estetické výchovy pro SŠ, z nichž čerpám zejména didaktické a metodické znalosti, které chci kreativně a inovativně přenášet do ScioŠkoly. S dětmi budeme objevovat svět kolem nás pomocí zážitků, zkušeností a spolupráce.
Hana Neumannová
průvodkyně pro přípravnou třídu
hana.neumannova@scioskola.cz
Děti jsou pro mě velkým učitelem a zdrojem inspirace. Baví mě s dětmi trávit čas a učit se s nimi novým dovednostem. Když dětem naslouchám, ukazují mi cestu a učí mě, o čem život je.
Více o mně
Děti jsou pro mě velkým učitelem a zdrojem inspirace. Baví mě s dětmi trávit čas a učit se s nimi novým dovednostem. Díky společným výzvám můžeme objevovat nové zkušenosti a vzájemně se tak obohacovat. Když dětem naslouchám, ukazují mi cestu a učí mě, o čem život je.
Zkušenosti z klasického školství u vlastních dětí ve mně zaselo semínko učit děti jinak. Hravě, bez strachu ze známek a z učitelů, nenásilně, zábavně, bez nutnosti biflování. Věřím, že to jde. Být průvodkyní ve ScioŠkole je příležitost být součástí změny přístupu ve školství. Ráda se učím novým věcem a vzdělávání považuji za celoživotní cestu. Láká mě učení dětí v přírodě, při pohybu, vlastním zážitkem nebo při hře.
Volný čas nejraději trávím se svou rodinou. Když potřebuji načerpat energii, s jistotou mi ji dodá pobyt v přírodě. Ráda podnikám dlouhé turistické výlety, ale i krátké procházky v okolí bydliště nebo různé sportovní aktivity. Nejvíce spokojená jsem, když mohu přírodu vnímat, pozorovat a obdivovat její krásu. Ráda také plavu, čtu, háčkuji, zahradničím, nebo jen tak sedím a poslouchám zpěv ptaků.
Těším se na chvíle strávené s dětmi i průvodci a na společnou cestu, kterou máme před sebou.
Veronika Čablová
průvodkyně pro 1. dvojročí
veronika.cablova@scioskola.cz
Chci dětem poskytnout podnětné prostředí, v němž budou moci zkoumat a objevovat, kde bude respektována jejich osobnost a potřeby, a kde budou moci rozvíjet své silné stránky a přednosti.
Více o mně
Děti jsou úžasné bytosti, které mají přirozenou chuť objevovat tento svět. Mým cílem je poskytnout jim dostatečně podnětné prostředí, v němž budou moci zkoumat a objevovat, kde bude respektována jejich osobnost a potřeby, a kde budou moci rozvíjet své silné stránky a přednosti.
Jsem zastáncem toho, že pro úspěch v životě jsou důležité dovednosti jako samostatnost, důvtip, vzájemný respekt a umění dělat kompromisy.
Svou pedagogickou praxi jsem započala před mnoha lety jako vedoucí táborů. Po narození mých tří dcer, jsem se začala zajímat o alternativní vzdělávací směry a prošla různými kurzy (Montessori, zážitková pedagogika, učení venku). Následně jsme s manželem učinili zlomové rozhodnutí a začali vzdělávat naše dcery doma. Podílela jsem se také na založení komunitní školy a působila zde jako průvodce.
Práce s dětmi mě těší. Naplňuje mě podporovat děti v jejich zvídavosti. Baví mě tvořit projekty na různá témata. Ráda plánuji výlety na zajímavá místa nebo exkurze za poznáním. Mým cílem je být jim průvodcem a oporou na cestě jejich životem, předat ze sebe to nejlepší, a zároveň se naučit něco nového od dětí, jakožto rovnocenných bytostí.
Ve volném čase mě najdete buď na jógové podložce, nebo v lese. Nejcennější chvíle si užívám aktivně s rodinou. Ráda čtu, jezdím na kole či poznávám nová místa.
Těším se na společné chvíle s dětmi a dalšími průvodci. Na naše společné kroky tímto světem. Na to, jak děti budou poznávat sami sebe. Na to, že budu součástí projektu, který má smysl a budoucnost.
Petra Nastulčíková
Průvodkyně pro 1. dvojročí
petra.nastulcikova@scioskola.cz
Jako průvodce věřím, že klíč k úspěšnému učení spočívá ve správném přístupu k dětem.
Více o mně
Pokud se jim vytvoří bezpečné a podporující prostředí, ve kterém mohou svobodně objevovat a rozvíjet své schopnosti, dosahují nejlepších výsledků. Místo pouhého předávání informací se snažím probudit v dětech vnitřní motivaci, která je podle mě účinnější a dlouhodobě přináší hlubší pochopení.
Mimo svou profesi se zajímám o psychologii, která mi umožňuje lépe porozumět potřebám dětí a efektivněji jim pomáhat na jejich cestě za poznáním. Mezi mé koníčky patří tanec a jóga, které mi pomáhají udržovat rovnováhu mezi tělem a myslí a přinášejí mi radost a uvolnění. Těmito aktivitami se snažím inspirovat i děti, aby objevovaly různé způsoby, jak se vyjádřit a najít harmonii v každodenním životě.
Daniel Fiala
průvodce pro 2. a 3. trojročí
daniel.fiala@scioskola.cz
Kdo si hraje, nejen že nezlobí, ale také tvoří něco nového, krásného a originálního! Proto mám radost, když se mohu obklopit dětmi, od kterých se mohu tomuto již dávno zapomenutému řemeslu zase učit.
Více o mně
Už jako malý, když jsem začal jezdit na letní tábory, jsem vnímal, že se při hře děje něco zvláštního, něco velikého - něco, čemu nerozumím. Toto "kouzlo" jsem objevil, až když se ze mě stal táborový vedoucí, týmák v centru pro mládež, a posléze i student pedagogiky. Zjistil jsem, že připravit hru/program/vyučovací hodinu je pro mě především příležitostí vykřesat z běžného všedního dne nevšední zážitek, ponaučení do života, či nové poznání.
Nikdy mne nepřestane překvapovat, kolik potenciálu a kreativity se skrývá v každém člověku už od malička. Jako svůj úkol ve škole tedy vnímám tento plamen v dětech neuhasit. Naopak, dát mu prostor růst, projevit se, být sám sebou... bez toho, aby se z něj stal neřízený požár.
Jiří Mlateček
asistent pedagoga pro 2. trojročí
jiri.mlatecek@scioskola.cz
Nejdůležitější je mít rád sám sebe. To, co si o nás myslí ostatní, je až druhořadé. Snažím se žít tak, abych si při každém ohlédnutí do minulosti mohl říct "Jsem člověk, kterého mám rád."
Více o mně
Tuto myšlenku chci předávat dál dětem, aby i ony v nejtěžších situacích jednaly tak, aby se druhý den probudily s dobrým pocitem ze sebe sama.
V určitém věku má každý z nás na výběr z mnoha cest. Já jsem jich vyzkoušel už několik, ale vždy mě to nakonec přivedlo zpět k práci s dětmi. Začínal jsem jako táborový vedoucí, pak jsem se na chvíli odklonil k gastronomii a cestovnímu ruchu, ale nakonec jsem se vrátil k dětem prostřednictvím pořádání zážitkových akcí. Těším se na objevování jedinečností, zájmů a zálib dětí, na jejich rozšiřování a vzájemnou pomoc na cestě ke šťastné budoucnosti. Pro děti to může znamenat začátek spokojeného života, zatímco pro mě je to radost z podpory mladých lidí při objevování těchto nových cest.
Jan Priessnitz
průvodce pro 2. a 3. trojročí
jan.priessnitz@scioskola.cz
Nejvíc věcí jsem se v životě naučil tak, že to vycházelo z mojí vnitřní potřeby to či ono umět. Přijde mi důležité v dětech nepohřbít touhu poznávat svět, chuť se učit a přicházet věcem na kloub.
Více o mně
Celý život se snažím dělat věci, které mě naplňují a/nebo mi dávají smysl. Investovat jakékoli zdroje do vzdělávání budoucích generací to naprosto splňuje. Velmi prostě řečeno - už jsem se nemohl dívat na to, jak tradiční vzdělávací systém chrlí další a další (jak říkám) tím systémem "pokřivené" lidi. Přijde mi důležitější i z vlastní zkušenosti vědět, kdo jsem, co umím, znát co nejvíce sám sebe a své potřeby, umět dobře komunikovat s ostatními, mít plnou zodpovědnost za sebe, ale proaktivně se starat i o své okolí, věřit si v tom co dělám. NEŽ umět česky i latinsky atlas hub nazpaměť, znát všechny literární autory 1. pol. 19. století a jejich dílo nebo umět vyjmenovat všechny státy Afriky a jejich hlavní města. Všechno uvedené jsem stejně dodnes zapomněl, a v dnešní době takové biflování už nedává smysl. Širší přehled o světě je možné učit zábavněji, víc v souvislostech a hlavně ne za každou cenu. Nejvíc věcí jsem se stejně v životě naučil tak, že to vycházelo z mojí vnitřní, vlastní potřeby to či ono umět, znát. Přijde mi důležité v dětech nepohřbít touhu poznávat svět, jejich zvídavost, chuť se učit nové a přicházet věcem na kloub. Chodit se taky naučí každý sám. Moji předchůdci to již všechno důsledně pojmenovali ve ScioKompetencích, které mi opravdu mluví z duše. Těší mne, že existuje spousta rodičů, kteří toto chápou a s našimi hodnotami se ztotožňují. Zbývá už jen se pustit do práce a vychovat sebevědomé, laskavé, respektující bytosti, které buď planetu i nás zachrání, anebo povedou aspoň velmi kvalitní naplněný život, plný lásky, radosti, služby, osobního štěstí a respektu ke všemu živému a klidně i neživému.
Bernadeta Kurešová
průvodkyně pro 2. a 3. trojročí
bernadeta.kuresova@scioskola.cz
Těším se z toho, že můžu děti provázet při jejich prvních odpovědích na výzvy života a při hledání vlastního místa ve světě.
Více o mně
Při vysoké škole jsem si našla brigádu v zařízení pro lidi s mentálním znevýhodněním - a změnilo mi to život i pohled na svět. Zjistila jsem, že lidé s mentálním handicapem nikdy nebudou první v těch soutěžích, které nám připadají tak podstatné: nebudou mít nejlepší prospěch, nebudou nejlepší ve fotbale, ani nejlepší casanovové, nebo právníci. Ale přesto má jejich život obrovský smysl a může být krásný.
Začala jsem se proto ptát po smyslu života hlouběji - a nejlepší odpověď jsem pro sebe našla u Viktora Frankla: „Ve skutečnosti nezáleží na tom, co jsme od života očekávali my, ale co život očekával od nás.“
Moje cesta vedla světem pomoci a sociálních služeb dál - k práci s ohroženou mládeží v nízkoprahovém klubu, k romským dětem v osadách na východě Slovenska. Otázka po smyslu z mého života nezmizela, naopak se objevovala často a v nových obměnách - když jsem mluvila s lidmi na hraně života, s lidmi bojujícími s chudobou, nemocí nebo závislostí. Učím se hledat světlo v temnotách, naději v bezčasí, radost za zrcadlem smutku. Přijde mi důležité, aby je umělo najít i každé dítě - kdykoli se dostane do nepříjemné situace nebo na beznadějné místo. Domnívám se, že kompetence, jejichž rozvoji se spolu s dětmi věnujeme, jim v tom mohou být cennou pomocí a oporou.
Zuzana Adamovičová
asistentka pedagoga pro 3. trojročí
zuzana.adamovicova@scioskola.cz
Mým cílem je vytvářet bezpečné a podporující prostředí, kde se děti mohou svobodně rozvíjet, tvořit a objevovat své schopnosti.
Více o mně
Věřím, že je důležité, aby se děti cítily sebevědomě, byly odvážné a připravené na výzvy budoucnosti. Ráda podporuji jejich motivaci a pomáhám jim najít vlastní cestu k jejich cílům, protože jsem přesvědčená, že učení by mělo být zábavné a smysluplné.
Jsem studentkou psychologie na Masarykově univerzitě a praktické zkušenosti získávám například z práce v organizaci Modrá pomáhá, která se věnuje terapii a volnočasovým aktivitám pro děti s poruchou autistického spektra. Ve volném čase mě baví divadlo, sport a pobyt v přírodě, což mi přináší rovnováhu a inspiraci. Věřím, že kontakt s přírodou a zážitkové učení jsou klíčové pro celostní rozvoj dětí.”
Karolína Brožová
průvodkyně, english guide
karolina.brozova@scioskola.cz
Věřím, že každé dítě má jedinečný potenciál, který by měl být rozvíjen prostřednictvím vzdělání přizpůsobeného jeho individuálním potřebám a zvídavosti, kterou si v sobě nosí.
Více o mně
Vnímám tedy jako důležité být součástí tohoto procesu a aktivně podporovat děti při objevování jejich vlastní cesty.
Studuji speciální pedagogiku se zaměřením na dramaterapii, která mě inspiruje v hledání kreativních řešení a je cenným nástrojem sebezkušenosti. Kromě umění, které mě fascinuje ve všech jeho formách, se věnuji jazykům. Tato záliba pramení z mého dlouhodobého pobytu v zahraničí, ze kterého doposud čerpám.
Tereza Fojtíková
ranní klubačka
trnita@scioskola.cz
„To jsem ještě nikdy nedělala, to mi určitě půjde“ a „Správně vidíme jen srdcem. Co je
důležité je očím neviditelné“. Tyto dvě myšlenky od Pipi Dlouhé punčochy a Malého Prince
bych ráda předala dětem.
Více o mně
V dětství jsem na otázku „Čím budeš?“ dlouho odpovídala "učitelkou". Hrála jsem na housle, chodila na keramiku, bavily mě všechny kreativní činnosti i sport a tanec. Později jsem díky skvělé učitelce propadla kouzlu chemie a má cesta nadále vedla tímto směrem.
Avšak aktivity s dětmi jsou stále součástí mého života. Aktivně se již pár let účastním letních táborů jako táborová vedoucí, příležitostně jak čas dovolí se zapojuji také do aktivit spolku ADAM (autistické děti a my) z Havířova.
Těším se na společně strávený čas, na poznávání se, na různorodé aktivity ve vzájemném respektu, ve třídě, kde si společně vytvoříme příjemnou atmosféru, pocit bezpečí a radosti.